Putin ajutor....
- mihaela27
- New member
- Inregistrat: 2007-07-24
- Mesaje: 84
putin ajutor....
fetelor am nevoie de putin ajutor din partea voastra...dak se poate si nu deranjez...am de facut pentru maine un text argumentativ despre intelepciune pornind de la citatu " intelepciunea este o marfa pe care cine o vinde o cumpara" (nicolae iorga) si n-am nici o idee...ma puteti ajuta? va rog... ms mult
- ada2910
- Full member
- De la: Bucuresti
- Inregistrat: 2008-07-13
- Mesaje: 299
Re: putin ajutor....
am gasit ceva pe net. mai adaptezi si tu sa nu fie chiar la fel. eu mi-am strofocat mintea dar nu am reusit sa storc nimic acum
Text argumentativ despre ?nţelepciune:??nţelepciunea este o marfă pe care cine o vinde a cumpărat-o.? (Nicolae Iorga)
Sunt de acord cu afirmaţia lui Nicolae Iorga conform căreia ?nţelepciunea, ?n cazul ?n care ajunge să fie v?ndută şi cumpărată, poate fi considerată o marfă.
?n primul r?nd, ?nţelepciunea este un apanaj personal, un lucru pe care ?l dob?ndeşti ?n timp şi pe care nu-l poţi cumpăra sau vinde. Chiar dacă ?mprumuţi sau ?ţi ?nsuşeşti ideile unor filozofi sau ale unor oameni de cultură, acest lucru nu ?nseamnă că ai devenit brusc un ?nţelept. Numai experienţa proprie de viaţă, izb?nzile şi eşecurile, momentele de tristeţe şi de bucurie, ezitările şi cutezanţele te pot face să devii o persoană ?nţeleaptă. De aceea, pe măsură ce omul ?naintează ?n v?rstă, capătă o concepţie mai amplă şi mai profundă asupra lucrurilor, fapt datorat chibzuinţei dob?ndite de-a lungul anilor.
De altfel, Mihai Eminescu are aceeaşi concepţie despre ?nţelepciunea ca rezultat direct al trăirilor proprii, idee exprimată ?n poezia "?n zadar ?n colbul şcolii": "Ci trăieşte, chinuieşte şi-ai s-auzi iarba cum creşte".
Un alt argument pentru care ?nţelepciunea nu este şi nu trebuie să fie o marfă care se poate vinde ar fi faptul că ?nţelepciunea se c?ştigă numai ?nvăţ?nd din propriile greşeli sau din ceea ce observăm ?n jur şi ne ?nsuşim din atitudinile celorlalţi. Atunci c?nd simţi pe pielea ta urmările greşelilor, cu siguranţă vei lua aminte data viitoare devenind astfel mult mai atent ?n luarea unor decizii.
?n concluzie, ?nţelepciunea pe care o vinzi nu este ?n fapt nimic altceva dec?t ?nţelepciunea cumpărată, nu propria ta experienţă, propriile tale cugetări.
Infrange-ti deci durerea Fii vesel de se poate Caci tot la zi ajunge Si cea mai lunga noapte!
- Emilya
- Platinum member
- De la: munte
- Inregistrat: 2006-07-16
- Mesaje: 24754
- Site
Re: putin ajutor....
postez si eu aici k sa nu mai deschid un topic nou
Am de facut la Antreprenoriale un proiect cu un plan de afaceri...pornind de la o idee proprie...cu alte cuvinte sa ma gandesc eu la o afacere si sa ii fac planul. Proiectul trebuie sa aiba urmatoarea structura
CUPRINSUL PLANULUI DE AFACERI
1. Sumar 2. Descrierea iniţiatorilor 3. Descrierea produsului oferit 4. Descrierea pieţei şi a concurenţei 5. Strategia de marketing propusă 6. Organizarea-conducerea afacerii 7. Ipoteze şi riscuri 8. Planul financiar
1. Sumar Sumarul trebuie considerat ca o expresie sintetică a planului de afaceri. Pe cel mult două pagini trebuie concentrate aspectele semnificative şi concluziile proiecţiilor ?ntr-o manieră c?t mai convingătoare pentru un eventual finanţator. Din sumar trebuie să reiasă: Care este afacerea propusă, pe ce oportunităţi se bazează şi prin ce se distinge de altele? Care sunt ipotezele principale ale modelului de afacere? Cine sunt iniţiatorii, ce atuuri şi limite au? Cine sunt clienţii vizaţi şi ce valoare atribuie aceştia produsului oferit? C?t este volumul estimat al pieţei şi evoluţia ?n viitor a acestuia? Care sunt, ?n esenţă, principalele opţiuni strategice: mărci, alianţe, canale de distribuţie, regimul proprietăţii intelectuale şi industriale etc.? Care sunt prognozele cu privire la ?ncasări, plăţi şi profituri? C?t de mult numerar este necesar ?n primul an? Ce proporţie se preconizează să deţină finanţarea externă? Ce căi de ?ieşire? există pentru potenţialii investitori? Cum se asigură managementul afacerii şi resursele umane cheie (expertiză, abilităţi)? Ce se urmăreşte pe termen lung? 2. Descrierea iniţiatorilor Se vor trece ?n revistă trăsăturile personale ale fiecărui membru al echipei de proiect comparativ cu caracteristicile ideale ale unui bun ?ntreprinzător şi cu cunoştinţele şi abilităţile ce indică o potrivire ?ntre membrii echipei de proiect şi natura afacerii iniţiate. Evidenţierea posibilelor neconcordanţe este binevenită at?t pentru iniţiatori care vor avea prilejul să-şi cunoască limitele, c?t şi pentru credibilitatea faţă de potenţiali finanţatori externi a planului de afaceri. Această secţiune a planului de afaceri trebuie să fie convingătoare ?n legătură cu faptul că iniţiatorii au calităţile pentru a asigura succesul proiectului propus, inclusiv din perspectiva corecţiilor necesare.
3. Descrierea produsului oferit Echipa de proiect va demonstra cunoştinţe tehnice suficiente, care să permită ?nţelegerea aspectelor cheie ale producţiei şi calităţii produsului. Această secţiune trebuie să răspundă şi la probleme cum sunt: Ce nevoi satisface produsul şi ce valoare este atribuită de clientela vizată produsului ?n cauză (ce trăsături ale produsului ?l fac util şi preferat)? ?n ce stadiu (concepţie/proiectare/realizare etc.) se află produsul? Ce este necesar pentru punerea pe piaţă a produsului, dacă acesta nu se află deja pe piaţă (resurse financiare, etape de parcurs, cerinţe legale şi administrative etc.)? Ce activităţi (faze tehnologice, componente) se vor realiza ?in house? şi ce se va contracta ?n afară? Ce capacitate se producţie va fi instalată la ?nceput şi ce se prevede referitor la evoluţia viitoare a acesteia? Care sunt costurile estimate?
4. Descrierea pieţei şi a concurenţei ?n această secţiune se va face descriere cuprinzătoare a pieţei ?n cauză incluz?nd caracteristici generale cum sunt mărimea, gradul de concentrare, segmentarea, evoluţia istorică şi perspectivele acesteia. Vor fi indicate sursele de date şi informaţii, analize, studii şi publicaţii precum şi metodologia folosită pentru realizarea propriilor estimări. Analiza concurenţei va include concurenţii propriu-zişi, produsele de substituţie şi potenţialii nou intraţi pe piaţă. ?n această secţiune va trebui să se răspundă la asemenea probleme cum sunt: Mărimea şi ritmul de creştere a pieţei; factorii creşterii Segmentele de piaţă, mărimea şi ritmul de creştere a pieţei Ce cotă de piaţă este vizată de către noua afacere pe segmentele de referinţă Diferenţele produsului oferit comparativ cu cele concurente, din perspectiva clientului (incluz?nd performanţe tehnice, caracteristici simbolice etc.) Poziţia relativă ca preţ şi diferenţe ?n politica de preţ Costul de substituţie (al clientului, de a adopta noul produs renunţ?nd la cel dinainte) Rata inovaţiei Uşurinţa imitării Regimul proprietăţii intelectuale Cum va reacţiona concurenţa la intrarea pe piaţă şi ce contramăsuri sunt avute ?n vedere
5. Strategia de marketing propusă Se vor detalia şi argumenta opţiunile strategice cu privire la elementele mixului de marketing: produs, preţ, distribuţie şi promovare, cu accent asupra aspectelor specifice ale acestei secţiuni: Strategia de comunicare Strategia de distribuţie şi metodele de v?nzare Serviciile acordate clienţilor
6. Mobilizarea resurselor necesare Asigurarea resurselor necesare constituie un element cheie ?n iniţierea unei noi afaceri. Membrii echipei de proiect vor răspunde, argument?nd documentat ?n favoarea plauzibilităţii soluţiilor indicate de ei, la următoarele probleme Ce resurse sunt necesare Ce structură se propune şi cum răspunde aceasta cerinţelor privind furnizarea produsului Cum se asigură flexibilitatea structurii (creşterea sau reducerea capacităţii potrivit fluctuaţiilor pieţei) Ce talente si cunoştinţe rare sunt cruciale pentru reuşită şi pe ce căi vor fi asigurate Ce resurse materiale rare sunt necesare şi pe ce căi se va asigura stabilitatea aprovizionării Ce resurse financiare sunt necesare şi cum se vor asigura acestea, pe surse
7. Conducerea afacerii Deţin iniţiatorii afacerii, ?n postura lor de ?ntreprinzător colectiv, toate calităţile necesare conducerii afacerii? Echipa de proiect va investiga cerinţele unui management performant şi vor evidenţia modul ?n care intenţionează să satisfacă aceste cerinţe, accentu?nd asupra punctelor slabe şi a soluţiilor de compensare a decalajelor. (se vor analiza cerinţe de educaţie, experienţă, nivel de cunoştinţe, aspecte de ordin relaţional etc.)
8. Ipoteze şi riscuri Se vor formula explicit ipotezele pe care se bazează planul de afaceri analiz?ndu-se consistenţa şi plauzibilitatea acestora. Se vor enunţa şi estima principalele riscuri asociate proiectului (riscuri operaţionale, de piaţă, ale afacerii, ale creditului) menţion?ndu-se şi măsurile de supraveghere şi protecţie care se au ?n vedere.
9. Planul financiar Se vor schiţa bilanţuri previzionate şi conturi de profit şi pierdere previzionate, se va face analiza fluxului de numerar şi se vor calcula şi analiza indicatorii de echilibru şi performanţă financiară.
Am nevoie de un model asa orientativ despre cum trebuie facut...pentru ca unele aspecte nu stiu la ce se refera
Before I was a mom, I didn't know the feeling of having my heart outside my bodyMaia Ecaterina 14.01.2014
- ada2910
- Full member
- De la: Bucuresti
- Inregistrat: 2008-07-13
- Mesaje: 299
Re: putin ajutor....
poate ca afacere te poti gandi la ceva gen e-commerce, mi se pare mai usor. acum nu stiu, depinde cat de multe stii si tu despre ac domeniu. de ex. in ceea ce priveste un e commerce nu sunt necesare atat de multe investitii (nu iti trebuie magazin, deci nu platesti chirie), ca investitii, pagina web, promovare. coletele se trimit prin posta... cum este e-mag: avand in vedere ca vand produse electronice, calculatoare tinta este foarte larga. daca faci o afacere bazata pe produse de pictura atunci publicul tinta e mai restrans (ex. studenti arte, pictori, sculptori..etc) dar cam atat.
initial cred ca trebuie sa-ti alegi afacerea pe care ai vrea sa o dezvolti si sa o promovezi. pornind de aici, poti cauta diferite informatii pe net pe care sa le combini si sa te ajute.
cred ca cel mai bine ar trebui sa alegi un produs care nu este foarte raspandit pe piata dar este nevoie de el (asa mai scapi de partea cu descrierea concurentei). Trebuie analizat produsul, de ce este cerut, ce avantaje si dezavantaje are...
la partea financiara, daca cunosti pe cineva contabil de meserie te poate ajuta fara probleme. este destul de interesanta lucrarea ta, dar si foarte complexa, e nevoie de ceva timp pentru a face lucarrea de 10.
de exemplu, exista un site (si o marca) in anglia si astia au produse de machiaj 100% naturale (fard de ochi, fond de ten, pudra, rimel, sunt facute doar din produse ce se gasesc in natura, ex: argila...) anyway, o sa incers sa-mi aduc aminte numele, pentru ar putea fi interesant ac afacere sa inchei o franciza sau sa fii distribuitor exclusiv pe romania, avand in vedere ca nu mai prea exista asa ceva pe piata, ar merge destul de bine in situatia in care tot mai multe femei incearca sa se protejeze cat mai mult impotriva diversilor factori nocivi)
daca dai un search pe net gasesti diverite produse naturale, la noi ar putea fi Lush si body sh (nu fac reclama) vreau doar sa arat concurenta, dar oricum este acelasi lucru.
te poti gandi la ideea asta si vezi cum merge
Infrange-ti deci durerea Fii vesel de se poate Caci tot la zi ajunge Si cea mai lunga noapte!
- Emilya
- Platinum member
- De la: munte
- Inregistrat: 2006-07-16
- Mesaje: 24754
- Site
Re: putin ajutor....
am si o profa super pretentioasa...de exemplu o colega a vrut initial sa facaun afterschool, nu i-a placut...apoi un site de consiliere de imagine, nu i-a placut...in cele din urma au ramas la un magazin de produse dietetice si a zis ca nu e stralucita ideea k puteau mai mult. Alta colega a vrut sa faca o scoala de dresat caini ptr orbi si iar nu i-a convenit k cica se adreseaza unei mici parte a populatiei. gandeste f aiurea la chestiile astea..adica vrea chestii inovatoare..nu neaparat sa inventam noi ceva dar sa aduceti o noutate la un produs sau serviciu deja existent
Nush eu ma gandeam la un coafor ptr copii...faza naspa ptr mine e ca nu stiu la ce se refera anumite lucruri de exemplu atuurile si limitele initiatorilor sau "Care sunt, ?n esenţă, principalele opţiuni strategice: mărci, alianţe, canale de distribuţie, regimul proprietăţii intelectuale şi industriale etc.?" . Si nici nu n-ea zis la ce plm tre sa ne referim...
Before I was a mom, I didn't know the feeling of having my heart outside my bodyMaia Ecaterina 14.01.2014
- Emilya
- Platinum member
- De la: munte
- Inregistrat: 2006-07-16
- Mesaje: 24754
- Site
Re: putin ajutor....
hai ma fetelor chiar nu ma ajuta nimeni?
Before I was a mom, I didn't know the feeling of having my heart outside my bodyMaia Ecaterina 14.01.2014
- camysh
- Moderator
- Inregistrat: 2007-12-08
- Mesaje: 37788
Re: putin ajutor....
offf... si eu am un proiect asemanator wildhoney... un plan de afaceri pt o pensiune.. si habar nu am
© Anticonceptionale.ro.
Reproducerea integrala sau partiala a textelor sau a fotografiilor din oricare pagina a site-ului
anticonceptionale.ro va fi posibila numai cu acordul nostru scris.
|
|
|